Test Garmin Tacx Neo 2T: chytrý trenažér, který baví
• Autor WeLoveCyclingTrenažér, který baví! Garmin Tacx Neo 2T představuje absolutní špičku v možnostech domácího tréninku. Přestože ještě můžete na kole řádit bez omezení v přírodních podmínkách, je nejvyšší čas začít dumat nad možnostmi přípravy v zimním období.
Garmin Tacx Neo 2T garantuje jedinečný zážitek z jízdy. Elektromagnetická konstrukce zajišťuje mimořádně nízkou hladinu hluku, současně přitom zůstane zachován vysoký výkon a mimořádně plynulá změna zátěže.
Zážitek umocní Tacx Neo Motion Plates
Pokud si pořídíte nestabilní základnu Tacx Neo Motion Plates, můžete zážitek z jízdy ještě umocnit. Jen těžko se dostane realitě v domácím prostředí ještě blíže… Rozhodně neplatí, že jde o doplněk pro cyklistu, který už koketuje s jízdou v sedle na poloprofesionální úrovni.
Pro cyklistu, který ročně najede přibližně pět tisíc kilometrů jde o skvělého pomocníka. WeLoveCycling.cz dostal Garmin Tacx Neo2 k dispozici na delší dobu, a tak bylo možné vše důkladně otestovat.
„Průměrně trávím na trenažéru během zimy sto hodin. Pracovní povinnosti mnohdy hobby cyklistům neumožňují trénovat v zimních měsících v přírodních podmínkách a na jaře chci být přitom připravený. Trenažér je tudíž nezbytnost,“ popisuje Jakub, zkušený cyklista s mnoha závodními zářezy na hobby úrovni.
Tip na cyklovýlet: Mezi vyhaslými sopkami kolem Milešovky
„Před zkušeností s Garmin Tacx Neo 2T jsem postupně vyměnil pět trenažérů. První byl ještě s manuální korekcí zátěže. Později jsem přešel na variantu s elastogelovým válcem. Nebyl jsem přesvědčený, že příprava na trenažéru může být efektivní. Ale rychle jsem se posunul k Elite Suito využívající přímý pohon s možností větší zátěže. Po porovnání jsem otestoval ještě vyšší řadu této značky,“ popisuje Jakub.
Simulace změny povrchu je dokonalá
Garmin Tacx Neo 2T slibuje velmi tichý chod. Současně nabízí okamžitou reakci na změny rychlosti či sklonu. Simulaci reálné jízdy zajišťuje tzv. dynamická setrvačnost. Ač v obývacím pokoji, můžete otestovat jízdu po dlažebních kostkách či štěrku. A pokud použijete externí zdroj napájení, dokáže trenažér simulovat jízdu z kopce, tudíž nemusíte tlačit do pedálů a dostanete prostor se občerstvit. Jaká je skutečnost?
„Jízda na trenažéru se velmi blíží standardnímu ježdění venku. Už žádné točení pedály i při jízdě z kopce jako na jiných trenažérech. Technická vyspělost je zcela zřetelná. Váha odporového disku zajišťuje lepší plynulost šlapání. Elektromagnetický brzdný systém pak garantuje plynulejší jízdu při změnách profilu trasy. Při jízdě v balíku se pak mnohem více projevuje efekt pohybu v háku za dalšími cyklisty a lépe se drží tempo s ostatními uživateli,“ vyzdvihuje Jakub přednosti trenažéru Garmin Tacx Neo 2T.
„Naprosto dokonalá je simulace změny povrchu (v případě testování na platformě Zwift). Jde o velice zábavný způsob zpestření tréninku, rozbití stereotypu jízdy na trenažéru. Celkově je příprava plynulejší, dynamičtější a mnohem blíže reálné jízdě v přírodním prostředí,“ vypočítává přednosti tréninku.
Systém dokáže změřit bez kalibrace výkon, rychlost a kadenci s přesností do jednoho procenta. Nové provedení motoru dodává větší výkon při nízkých rychlostech. Vysokou brzdnou sílu i výkon pak garantuje 32 neodymových magnetů, tudíž je trenažér vysoce stabilní i při výbušných sprintech.
„Jednoznačně jde o změnu k lepšímu. Plynulost změny zátěže byla potěšující, ba přímo překvapující. Při použití trenažéru Garmin Tacx Neo 2T se stávají závody zábavnější a delší tréninky snesitelnější,“ shrnuje zkušený cyklista.
Technický popis Garmin Tacx Neo 2T
Rozměry: 575×750 mm, hmotnost: 21,5 kilogramů, výška: 55 centimetrů, bezdrátová komunikace: připojení ANT+, bezdrátová technologie Bluetooth, způsob ovládání: smartphone, tablet, cyklopočítače ANT+, připojení počítače přes anténu ANT+, samostatně, indikátor připojení: 2 diody LED, indikátor napájení: vícebarevné LED kontrolky, bod na podlaze, maximální výkon: 2220 wattů, maximální sklon: 25 procent, simulace sjezdu: ano, vhodné kazety: kompatibilita se systémy Shimano/SRAM 9-11 rychlostní, pro Campagnolo a 12 rychlostní SRAM či Shimano vyžaduje speciální kazetové těleso.